Iguazu Falls | Brazil & Argentina

󾓪 Iguazu Falls, Brasil and Argentina

I decided to leave Iguazu Falls for the end of my trip, have a last glimpse of the beauty of this continent before I head back home, to France.

A friend from back home, Jon, came all the way from London to join me on this part of the trip. We spent a couple of days in Buenos Aires, walking around and seeing everything there is to see and a couple of days later it was time for the 17 hour bus journey (which turned out to be 21 hours) to the town of Puerto Iguazu. It’s hard to describe how excited I was, another world beauty was awaiting us and we were on our way! We finally desembarked our bus and were welcomed by a lovely tropical heat, leaving the cold autumn weather behind.

Once we’d made it to the hostel the woman working there told us that we still had time to go straight to the Brazilian side and see the falls on that side. There are two sides to the falls, it is recommended to start with the Brazilian side so off we were. We just had time to splash our faces with water before we were back on another bus, heading to paradise (I even got a Brazilian stamp in my passport, in and out but it’s there!). It was beautiful, breathtakingly beautiful. It seemed surreal, the power of the water, the noise of it falling in the background, the tropical trees with their big leaves, the butterflies fluttering around, the magical rainbows… We followed the trail down, stopping here and there to take in the beauty of it all. At the bottom of the trail there was a kind of bridge you could walk along and face one of the falls. We got soaked, but every little bit of it was worth it. I still can’t believe how amazing it was, and at that point I still had no idea of what was awaiting us on the other side.

We headed back to the hostel, bought some food, cooked some dinner and enjoyed a couple of beers before heading off to bed. We had decided to wake up early the next day and head to the Argentinian side as quickly as we could. The next day, 8am, we had breakfast whilst looking at the map of the different trails you could take there before heading back off to the bus terminal, and off we were again! The Argentinian side of the falls was incredible, the trails took you through parts of the jungle and we were able to get very close to the falls. There were two main trails, both took about an hour and a half to two hours, zigzagging through the tropical forest. A little train took us to the ‘Devils’ throat’, the fall there was huge, so powerful… Nature is amazing. The world has so many hidden secrets for us to discover.

󾓧 Les chutes d’Iguazu, Brésil et Argentine

J’ai fait le choix de laisser les chutes d’Iguazu pour la fin de mon voyage, garder cette dernière beauté de ce continent avant de retourner à la maison, en France.

Un ami, Jon, est venu tout droit de Londres pour me rejoindre sur cette partie du voyage. On a passé quelques jours à Buenos Aires, on s’est promenés et vu tout ce qu’il y a à voir et quelques jours après il était temps d’attaquer le trajet en bus de 17 heures (qui au final étaient 21 heures) jusqu’à la ville de Puerto Iguazu. C’est difficile d’expliquer à quel point j’étais impatiente, une autre beauté du monde nous attendait et on était en route! Nous sommes finalement descendu du bus, acceuillis par une chaleure tropicale, laissant derrière nous le froid de l’automne.

Une fois arrivés à l’auberge la dame qui travallait la bas nous a dit qu’on avait le temps d’aller directement voir les chutes du côté Brésilien. Il y a deux côtés aux chutes, et on nous avait recommendé de commencer par le côté Brésilien, nous voila donc repartis. On a juste eu le temps de se rafraichir le visage avant de se trouver à nouveau dans un bus, direction le paradis (j’ai même eu mon tampon brésilien dans mon passeport, ce n’était qu’un aller retour mais il y est!). C’était magnifique, à couper le souffle. Tout paraissait irréel, la force de l’eau, le bruit qu’elle faisait en fond, les arbres tropicales avec leurs grandes feuilles, les papillons qui se promenaient, la magie des arcs-en-ciel… On a suivit le chemin, en s’arrêtant de temps en temps pour profiter de cette beauté. Au bout du chemin il y avait un pont sur lequel on pouvait passer et se retrouver face à une des chûtes. On a finit trempés, mais tout en a valu la peine. J’arrive toujours pas à croire à quel point c’était incroyable, et à ce moment je ne savais pas encore ce qui m’attendait de l’autre côté.

Nous sommes retournés à l’auberge, fait quelques courses pour le repas du soir et profités d’une ou de deux bières avant de partir se coucher. On a prit la décision de se lever tôt le lendemain et de partir aux chûtes du côté argentin le plus rapidement possible. Le lendemain, à 8 heures, on a petit déjeuner tout en regardant la carte des différents chemins qu’on pouvait prendre la bas avant de se diriger au terminal de bus, et nous voila repartis! Le côté argentin des chûtes fut incroyable, les petits chemins t’emmenaient dans la jungle et on pouvait se rapprocher beaucoup plus des chûtes. Il y avait deux chemins principaux, prenant chacun à peu près une heure et demi, deux heures, passant par la forêt tropicale. Un petit train nous a emmené à la ‘Gorge du Diable’, la chûte la bas était immense, tellement de puissance… La nature est incroyable. Le monde a tellement de secrets cachés à découvrir.

Processed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with hb2 preset